TrainStation Nederland Wikia
Advertisement
TrainStation Nederland Wikia
Logo Christmas.png
Xmas ML 2200 Icon Shop Diesel.png
Statistieken
Xmas ML 2200.png
Type Common Diesel (140%)
Kracht 105 Icon Power.png
Sporen 1 Icon Uncommon Slots.png
Belasting 875 Fuel.png
Verstuur XP 796 XP.png
Set NVT
Aanbieding Informatie
Limited gem offer.png Gem Aanbieding Dec 2018 Bonus locomotief, inbegrepen bij een 72-uurs Gem Aanbieding.
Museum
In januari 1963 werd de vierde ML 2200 C'C' locomotief gehuurd door de Deutsche Bundesbahn, die nummerde hem V 300 001, maar was verder ongewijzigd. De DB kocht de locomotief op 17 April 1964. Hij kreeg toen dezelfde rood-grijze kleurstelling waarmeee de V 200s waren uitgevoerd, evenals de karakteristieke 'V' op de neus. In eerste instantie werd hij gebruikt voor express en vracht diensten, en gestationeerd in een locomotief loods in Hamm. Vanaf 1968, door de verandering in het nummeringssysteem van de DB werd de locomotief omgenummerd als 230 001. In augustus 1970 werd de locomotief gestationeerd in een loods in Hamburg-Altona, dagelijks diensten rijdend op de Marschbahn in Westerland in Schleswijk-Holstein. Hij werd uit dienst gehaald in augustus 1975, en in 1977 werd hij verkocht aan de Italiaanse locomotief dealer Bulfone in Udine. Hoewel de trekkracht goed was, was de lengte van de locomotief voor sommige lokale lijnen te lang, dus na ongeveer een jaar werd de locomotief terug gebracht naar Duitsland, eind 1978 toen de Italiaanse koop werd geannuleerd. In 1980 werd de locomotief gesloopt in het bedrijf Layritz in Penzberg.