Wikia

Logo TS
UP Veranda Icon Shop Diesel
Statistieken
UP Veranda
Type Diesel
Kracht 24 Icon Power
Belasting 224 Fuel
Verstuur XP 119 XP
Set NVT
EKU Nodig
Aankoop Informatie
Winkel Info: Goud Winkel Info: Gems
Kosten 44.900.000 Gold Kosten 400 Gems
Koop XP 625.000 XP Koop XP 625.000 XP
Level 243 Level 213
Limiet 1 Limiet 1
Andere Informatie
Toegevoegd aan de Winkel met de Spel Updates van 8 Nov 2012
De afbeelding was grafisch veranderd met de Spel Updates van 12 Dec 2016
De originele afbeelding:
Old UP Veranda
Museum
Union Pacific bedient de grootste vloot van gas turbine-elektrische locomotieven (GTELs) van een spoorlijn ter wereld. Het prototype, de UP 50 was de eerste in een reeks gebouwd door General Electric (verkocht door de Alco-GE partnerschap, tot 1953) voor de Union Pacific lange-afstands vrachtdiensten. Het prototype werd geïntroduceerd in 1948 en werd gevolgd door drie reeksen van productie locomotieven. De turbines werden uitgebreid gebruikt; op één punt beweerd Union Pacific dat de turbines meer dan 10% van de spoorweg vracht vervoert. Eenheden 61 tot en met 75 werden geleverd aan Union Pacific in begin 1954. Deze waren zichtbaar verschillend van de vorige generatie vanwege de toevoeging van externe looppaden op de zijkanten van de locomotieven, waaraan ze de bijnaam "veranda" kregen en waardoor ze Hybride werden van carbody en cab locomotieven. De turbine en elektrische apparatuur waren in wezen hetzelfde, hoewel de kantel lamellen luchtinlaten werden vervangen door de grote dak gemonteerde inname voor het eerst getest op UP 53.