Wikia

Logo TS
Strijd om Brittannië Icon Shop Loco
Statistieken
SR Battle of Britain
Type Stoom
Kracht 9 Icon Power
Belasting 112 Gold
Verstuur XP 25 XP
Set NVT
EKU Niet nodig
Aankoop Informatie
Winkel Info: Goud Winkel Info: Gems
Kosten 100.000 Gold Kosten NVT
Koop XP 1.285 XP Koop XP
Level 27 Level
Limiet 1 Limiet
Andere Informatie
De afbeelding was grafisch veranderd met de Spel Updates van 19 Dec 2016
De originele afbeelding:
Old SR Battle of Britain

Gebruikt in contracten:

Museum
De Klasses SR West Country en Battle of Britain, stonden gezamenlijk bekend als Light Pacifics of informeel als "Spam Cans", zijn lucht-gladgestreken 4-6-2 Pacific stoomlocomotieven ontworpen voor de Southern Railway door zijn Chief werktuigbouwkundig ingenieur Oliver Bulleid. Integratie van een aantal nieuwe ontwikkelingen in de Britse Stoomlocomotieven technologie, maakte hen tot de eerste Britse ontwerpen die lassen in het bouwproces gebruikten, en stalen rookleidingen, dit betekende dat onderdelen gemakkelijker in oorlogstijd en in de sobere na-oorlogse economie konden worden gebouwd. Ze werden ontworpen lichter in gewicht te zijn dan hun zuster locomotieven, de koopvaardij-klasse, om gebruik op een grotere verscheidenheid van routes mogelijk te maken, met inbegrip van het zuidwesten van Engeland en de kust Kent. Ze waren een gemengd gebruik ontwerp, voor zowel het vervoeren van passagiers- als goederentreinen, en werden gebruikt op alle soorten diensten, vaak ver onder hun mogelijkheden. Een totaal van 110 locomotieven werd gebouwd tussen 1945 en 1950, vernoemd naar West Country resorts en de Royal Air Force (RAF) en andere onderwerpen in verband met de Battle of Britain. Als gevolg van problemen met een aantal van de nieuwe functies, zoals de Bulleid ketting aangedreven versnelling, werden zestig locomotieven herbouwd door de Britse spoorwegen tijdens de late jaren '50. Dit zorgde voor een zeer vergelijkbaar exemplaar met het herbouwde koopvaardij klasse ontwerp. De klassen reden tot juli 1967, wanneer de laatste stoomlocomotieven op de zuidelijke regio uit dienst gingen. Hoewel de meeste gesloopt zijn, vonden twintig locomotieven een nieuw thuis op het erfgoed van de spoorwegen in Groot-Brittannië.