Wikia

Logo PF Birthday
Pixel Klasse 7 Icon Shop Loco
Statistieken
Pixel Class 7
Type Stoom
Kracht 75 Icon Power
Belasting 6.150 Gold
Verstuur XP 500 XP
Set Pixel Klasse 7
EKU Nodig
Aanbieding Informatie
Icon Shop SO Speciaal 21 Aug 2015 320 Gems 110.900 XP 90 Limiet: 2
Icon Shop VO Uitverkoop 20 Apr 2016 275 Gems 90.000 XP 70 Limiet: 3
Museum
De BR standaard klasse 7, ook wel bekend als de klasse Britannia is een klasse van 4-6-2 Pacific stoomlocomotief ontworpen door Robert Riddles voor gebruik door Britse spoorwegen voor gemengd verkeersdiensten. Vijfenvijftig werden gebouwd tussen 1951 en 1954. Het ontwerp was een gevolg van de locomotief uitwisselingen in 1948 uitgevoerd vóórdat verdere locomotief klassen werden gebouwd. Drie partijen werden gebouwd bij Crewe Works, vóór de bekendmaking van het Plan-1955 modernisering. De Britannia-klasse was gebaseerd op verschillende vorige locomotief ontwerpen, waaronder de beste praktijkresultaten in de locomotief technologie met betrekking tot arbeid besparende en verlagen onderhoudskosten; verschillende gewichtsbesparing maatregelen ook verhoogde de beschikbaarheid van de route van een locomotief Pacific-type op het netwerk van de Britse spoorwegen. De Britannia's ontving een positieve ontvangst van hun bemanning, die hen gunstige verslagen met betrekking tot prestaties gaven. Proeven in sommige gebieden van het Britse spoorwegnet gaven echter negatieve feedback terug, voornamelijk te wijten aan de onverschillige werking van de locomotief, met de gevolgen ervan voor het naleven van tijdschema's.