Wikia

Logo Midsummer
Midzomer Nacht Icon Shop Diesel
Statistieken
Midsummer Night
Type Diesel
Kracht 10 Icon Power
Belasting 27 Fuel
Verstuur XP 58 XP
Set NVT
EKU Niet nodig
Aanbieding Informatie
Logo Limited Tijdelijk 20 Jun 2013
27 Jun 2013
150 Gems 2.380 XP 30 Limiet: 1
119.000 Gold 60
Logo Limited Tijdelijk 15 Jun 2015
29 Jun 2015
150 Gems 2.380 XP 30 Limiet: 1
119.000 Gold 60
Logo Limited Tijdelijk 24 Jun 2019
15 Jul 2019
150 Gems 2.380 XP 30 Limiet: 1
119.000 Gold 60
Museum
MÁV Nosztalgia Ltd kondigde een speciale trein aan, getrokken door een bewaarde klasse M61 diesel locomotief, voor de midzomer nacht feesten, gehouden in Oostenrijk, in de Wachau kloof van de Donau. Diesel eenheden klasse M61, bijnaam "Nohab", waren de eerste locomotieven van de Hongaarse Staatsspoorwegen. In de vroege jaren 1960 werden twintig NOHAB dieselmotoren gebouwd voor Hongaarse Staatsspoorwegen (MÁV), maar als gevolg van het IJzeren Gordijn, werd verdere invoer ten gunste van M62 locomotieven die gemaakt werden in de Sovjet-Unie, tegengehouden. De Zweedse locomotieven werden ingedeeld door MÁV als type M61 en bewezen veelzijdig, zeer betrouwbare, alsmede economisch te zijn. Ze werden zelfs gebruikt om niet-irrationeel radioactief afval te vervoeren van de kerncentrale van Paks Kerncentrale naar Sovjet-opwerkingsinstallaties, ondanks de beschikbaarheid van Sovjet-en-klare M62 motoren. Bereikte type M61 een cultstatus in Hongarije, omdat ze werden gebruikt om de meeste sneltreinen naar vakantieoorden rond de regio van het Balatonmeer te trekken. Hun verschijning werd vaak vergeleken met tiener zomerkampen, exploratie en familie recreatie tijdens het socialisme tijdperk, toen buitenlandse reizen zeer beperkt was voor de gemiddelde burger. Tegenwoordig zijn de M61s niet langer in actiev dienst bij de MÁV, de meeste zijn gesloopt maar sommige zijn opgeslagen. Een wordt nog steeds gebruikt op charter ritten door een behoud groep in Hongarije en Roemenië en een andere trekt spooronderhoud treinen in de regio van Budapest.