Wikia

Logo TS
MLW M-420 Icon Shop Diesel
Statistieken
MLW M-420
Type Diesel
Kracht 7 Icon Power
Belasting 32 Fuel
Verstuur XP 34 XP
Set NVT
EKU Niet nodig
Beloning Informatie
Beloning van The Concurrent III Limiet
Museum
De Montreal Locomotive Works M-420 is een diesel-elektrische locomotief gebouwd tussen 1973 en 1977 in Montreal, Quebec, Canada. Een totaal aantal van 88 locomotieven werd gebouwd voor de Canadese spoorwegen, inclusief 8 B-eenheden gebouwd voor de spoorlijn van British Columbia; de meeste productie ging naar de Canadian National Railway. Slechts twee locomotieven werden verkocht buiten Canada, aan Ferrocarriles del Estado in Venezuela. De M-420 was een van de eerste locomotief-modellen (samen met de GMD-gebouwde GP38-2) met de wide-nosed veiligheid (of Comfort) cabine, gepionierd door de Canadian National Railway. In de vroege '90er jaren, waren variaties op dit ontwerp van de cabine de standaard van de industrie geworden. Zoals met de wide-nosed GMD eenheden uit dezelfde periode, met verwijzingen naar het model gewoonlijk een "W" aan het einde van de naam van het model toegevoegd word, maar het is geen onderdeel van de officiële model aanwijzing. De meeste M-420 eenheden reden op MLW ZWT (nul gewicht-Transfer) wielstellen.