Wikia

Logo TS
MAV M61 Quad Icon Shop Diesel
Statistieken
MAV M61 Quad
Type Diesel
Kracht 40 Icon Power
Belasting 438 Fuel
Verstuur XP 185 XP
Set M61 Cargo I
EKU Nodig
Aankoop Informatie
Winkel Info: Goud Winkel Info: Gems
Kosten NVT Kosten 465 Gems
Koop XP Koop XP 2.000.000 XP
Level Level 350
Limiet Limiet 2
Andere Informatie
Toegevoegd aan de Winkel met de Spel Updates van 16 Jan 2014
Museum
MÁV Nosztalgia Ltd kondigde een speciale trein aan, getrokken door een bewaarde klasse M61 diesel locomotief, voor de midzomer nacht feesten, gehouden in Oostenrijk, in de Wachau kloof van de Donau. Diesel eenheden klasse M61, bijnaam "Nohab", waren de eerste locomotieven van de Hongaarse Staatsspoorwegen. In de vroege jaren 1960 werden twintig NOHAB dieselmotoren gebouwd voor Hongaarse Staatsspoorwegen (MÁV), maar als gevolg van het IJzeren Gordijn, werd verdere invoer ten gunste van M62 locomotieven die gemaakt werden in de Sovjet-Unie, tegengehouden. De Zweedse locomotieven werden ingedeeld door MÁV als type M61 en bewezen veelzijdig, zeer betrouwbare, alsmede economisch te zijn. Ze werden zelfs gebruikt om niet-irrationeel radioactief afval te vervoeren van de kerncentrale van Paks Kerncentrale naar Sovjet-opwerkingsinstallaties, ondanks de beschikbaarheid van Sovjet-en-klare M62 motoren. Bereikte type M61 een cultstatus in Hongarije, omdat ze werden gebruikt om de meeste sneltreinen naar vakantieoorden rond de regio van het Balatonmeer te trekken. Hun verschijning werd vaak vergeleken met tiener zomerkampen, exploratie en familie recreatie tijdens het socialisme tijdperk, toen buitenlandse reizen zeer beperkt was voor de gemiddelde burger. Tegenwoordig zijn de M61s niet langer in actiev dienst bij de MÁV, de meeste zijn gesloopt maar sommige zijn opgeslagen. Een wordt nog steeds gebruikt op charter ritten door een behoud groep in Hongarije en Roemenië en een andere trekt spooronderhoud treinen in de regio van Budapest.