Wikia

Logo TS
M-420 Logger Icon Shop Diesel
Statistieken
M-420 Logger
Type Diesel
Kracht 44 Icon Power
Belasting 435 Fuel
Verstuur XP 307 XP
Set Logger Vracht
EKU Nodig
Aankoop Informatie
Winkel Info: Goud Winkel Info: Gems
Kosten 425.000.000 Gold Kosten NVT
Koop XP 4.250.000 XP Koop XP
Level 486 Level
Limiet 2 Limiet
Aanbieding Informatie
Icon Shop SO Speciaal 24 Sept 2013 325 Gems 301.000 XP 90 Limiet: 1
Icon Shop VO Uitverkoop 3 Aug 2014 270 Gems 67.000 XP 50 Limiet: 2
Andere Informatie
Toegevoegd aan de Winkel met de Spel Updates van 14 Mei 2018

Gebruikt in contract:

Museum
De Montreal Locomotive Works M-420 is een diesel-elektrische locomotief gebouwd tussen 1973 en 1977 in Montreal, Quebec, Canada. Een totaal aantal van 88 locomotieven werd gebouwd voor de Canadese spoorwegen, inclusief 8 B-eenheden gebouwd voor de spoorlijn van British Columbia; de meeste productie ging naar de Canadian National Railway. Slechts twee locomotieven werden verkocht buiten Canada, aan Ferrocarriles del Estado in Venezuela. De M-420 was een van de eerste locomotief-modellen (samen met de GMD-gebouwde GP38-2) met de wide-nosed veiligheid (of Comfort) cabine, gepionierd door de Canadian National Railway. In de vroege '90er jaren, waren variaties op dit ontwerp van de cabine de standaard van de industrie geworden. Zoals met de wide-nosed GMD eenheden uit dezelfde periode, met verwijzingen naar het model gewoonlijk een "W" aan het einde van de naam van het model toegevoegd word, maar het is geen onderdeel van de officiële model aanwijzing. De meeste M-420 eenheden reden op MLW ZWT (nul gewicht-Transfer) wielstellen.