Wikia

Logo TS
EP1M-PF16 Icon Shop Electric
Statistieken
SD45-PF16
Type Elektrisch
Kracht 4 Icon Power
Belasting 10 U-235
Verstuur XP 50 XP
Set SD-PF16 Feliciter
EKU Niet nodig
Aanbieding Informatie
Logo Limited Tijdelijk 28 Dec 2015
4 Jan 2016
75.000 Gold 1.450 XP 41 Limiet: 3
Andere Informatie
First released as 'SD45-PF16', the change isn't documented, but it's found in the museum under the new name.
Museum
Elektrische locomotief EP1 is een Russische elektrische locomotief die is geproduceerd in Novotsjerkassk vanaf 1998. Het is de eerste Russische passagier elektrische locomotief met de 2o-2o-2o as uitlijning. Er zijn 619 van deze locomotieven. In de jaren negentig waren er enkele passagier elektrische locomotieven in Rusland. De bestaande Chesh elektrische locomotieven CHS4 en CHS4t waren nogal oud om passagierstreinen te trekken. Een besluit werd derhalve genomen om een nieuwe elektrische passagier locomotief te ontwikkelen. Het eerste exemplaar van deze locomotief werd gemaakt in 1998, gebaseerd op het bestaande VL65 ontwerp en aangepast voor personenvervoer. De locomotief bleek succesvol en werd in grote aantallen besteld. Deze locomotief is een EP1 met een nieuwe stuurcabine, zoals ook op de 2ES4K locomotief. Deze cabine biedt een nieuwe moderne controle console en klimaatbeheersing. Deze variant verscheen voor het eerst in 2007.