Wikia

Logo Christmas
Dazzling Shine Icon Shop Loco
Statistieken
Dazzling Shine
Type Stoom
Kracht 65 Icon Power
Belasting 3.800 Gold
Verstuur XP 345 XP
Set Dazzling Shine
EKU Nodig
Aanbieding Informatie
Icon Shop SO Speciaal 24 Dec 2013 325 Gems 325.000 XP 90 Limiet: 1
Icon Shop VO Uitverkoop 21 Dec 2014 275 Gems 59.000 XP 50 Limiet: 2
Museum
De Klasses SR West Country en Battle of Britain, stonden gezamenlijk bekend als Light Pacifics of informeel als "Spam Cans", zijn lucht-gladgestreken 4-6-2 Pacific stoomlocomotieven ontworpen voor de Southern Railway door zijn Chief werktuigbouwkundig ingenieur Oliver Bulleid. Integratie van een aantal nieuwe ontwikkelingen in de Britse Stoomlocomotieven technologie, maakte hen tot de eerste Britse ontwerpen die lassen in het bouwproces gebruikten, en stalen rookleidingen, dit betekende dat onderdelen gemakkelijker in oorlogstijd en in de sobere na-oorlogse economie konden worden gebouwd. Ze werden ontworpen lichter in gewicht te zijn dan hun zuster locomotieven, de koopvaardij-klasse, om gebruik op een grotere verscheidenheid van routes mogelijk te maken, met inbegrip van het zuidwesten van Engeland en de kust Kent. Ze waren een gemengd gebruik ontwerp, voor zowel het vervoeren van passagiers- als goederentreinen, en werden gebruikt op alle soorten diensten, vaak ver onder hun mogelijkheden. Een totaal van 110 locomotieven werd gebouwd tussen 1945 en 1950, vernoemd naar West Country resorts en de Royal Air Force (RAF) en andere onderwerpen in verband met de Battle of Britain. Als gevolg van problemen met een aantal van de nieuwe functies, zoals de Bulleid ketting aangedreven versnelling, werden zestig locomotieven herbouwd door de Britse spoorwegen tijdens de late jaren '50. Dit zorgde voor een zeer vergelijkbaar exemplaar met het herbouwde koopvaardij klasse ontwerp. De klassen reden tot juli 1967, wanneer de laatste stoomlocomotieven op de zuidelijke regio uit dienst gingen. Hoewel de meeste gesloopt zijn, vonden twintig locomotieven een nieuw thuis op het erfgoed van de spoorwegen in Groot-Brittannië.