Wikia

Logo TS
BR Klasse 58 Triple Icon Shop Diesel
Statistieken
BR Class 58 Triple
Type Diesel
Kracht 31 Icon Power
Belasting 289 Fuel
Verstuur XP 160 XP
Set NVT
EKU Nodig
Aankoop Informatie
Winkel Info: Goud Winkel Info: Gems
Kosten 86.430.000 Gold Kosten NVT
Koop XP 1.000.000 XP Koop XP
Level 314 Level
Limiet 1 Limiet
Andere Informatie
Toegevoegd aan de Winkel met de Spel Updates van 15 Mei 2014
De afbeelding was grafisch veranderd met de Spel Updates van 19 Dec 2016
De originele afbeelding:
Old BR Class 58 Triple
Museum
De British Rail Klasse 58 is een klasse van Co-Co diesellocomotief ontworpen voor zware vracht. Geïntroduceerd in 1983, heeft men de Amerikaanse praktijk van modularisering gevolgd. EWS heeft ze in 2002 na 20 jaar uit de dienst gehaald, en 30 werden vervolgens naar het buitenland verhuurd. Vier naar Nederland, acht naar Spanje en twintig naar Frankrijk. In de late jaren '70 wilde British Rail nieuwe, goedkope en gemakkelijk onderhoudbare vracht locomotieven ontwikkelen die om konden gaan met de voorspelde groei van vracht per spoor tijdens de jaren '80. De klasse 56 had een moeilijke start, en BR wilde ook graag toetreden tot de exportmarkt. Pre-productie tekeningen van de klasse 58s verwezen naar het als "Standaard export locomotieven". Zodra een ontwerp voor de nieuwe klasse-58 was goedgekeurd door de British Rail Board, kreeg British Rail Engineering Limited (BREL) in Doncaster het contract voor de bouw van de locomotieven waar het werk begon voor een grote multi-miljoen pond kostende upgrade van 'E2' werkplaats waar de locomotieven productie zou worden gestart.