Wikia

Logo TS
BR Kl. 91 Scotsman Icon Shop Electric
Statistieken
BR Class 91 Scotsman
Type Elektrisch
Kracht 34 Icon Power
Belasting 320 U-235
Verstuur XP 225 XP
Set New Scotsman I
EKU Nodig
Aanbieding Informatie
Icon Shop SO Speciaal Jan 2013 310 Gems 192.500 XP 125 Limiet: 1
Icon Shop VO Uitverkoop 24 Jan 2013 260 Gems 192.500 XP 70 Limiet: 2
Museum
De British Rail Klasse 91 is een klasse van 140 mph (225 km/h), 6.300 hp (4.700 kW) elektrische lokomotieven besteld als onderdeel van de East Coast Main Line modernisering en het elektrificatie programma van de late jaren '80. De klasse 91s kregen de bijnaam InterCity 225 om hun geplande topsnelheid van 225 km/h (140 mph) aan te geven. Het andere uiteinde van de treinset InterCity 225 wordt gevormd van een stuureenheid sluitwagon, gebouwd met een soortgelijke carrosserie als de klasse 91 locomotieven. De locomotief body wanden zijn van all-staal gemaakt. Ongewoon, de motoren zijn verankerd en de draaistellen zijn aan de versnellingsbakken gemonteerd via cardan assen. Dit vermindert de onafgeveerde massa en daardoor ook slijtage bij hoge snelheden. De locomotief beschikt ook over een onderhangende transformator, zodat de body relatief leeg is in vergelijking met hedendaagse elektrische locomotieven. Veel van de bouw kwam voort uit het onderzoek en de operationele ervaring van de APT-P..